Överreklamerade tyska bilar

Vissa människor tycks tro att tyska bilprodukter är himmelska, skapade av nietchianska övermänniskor. En konstig inställning, om man läser lite fakta. Faktum är att Volkswagen har kvalitetsproblem, framförallt med DSG lådor.I Kina och USA, med betydligt tuffare myndighetskrav än EU och Sverige har regeringarna beordrat förlängd garanti. I Sverige är det däremot nobben. Min slutsats är jag aldrig i livet skulle köpa en VW!
 
Mercedes är ökänt för problem med rost och krånglande elektronik. Visst är BMW dynamiska med fin teknik och köregenskaper. Men man är inte på samma perfektionsnivå som Lexus.
 
Trots detta, säljer tyska " premiumbilar" som aldrig förr. I Kina, i USA och över hela världen dyrkas tyska bilar, Jag har väl missat poängen.
 
Dock tror jag att Volkswagens kaxiga profetia att inom kort gå om Toyota inte kommer infrias. Toyotas kvalitet är överlägsen och man ligger ännu långt före med hybriddrift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0