Snart semester!

Den här sommaren har jag jobbat för fullt, i augusti blev det 35 övertidstimmar, 92 mil milersättningar, då jag även jobbat på bortaplan.

Nu är det snart dags, den 9 september som råkar vara min födelsedag drar en god vän och jag på en veckas bilsemester. Första stopp blir ett mysigt värdshus strax utanför Lubeck, 68 mil från Skövde, en behaglig dagsetapp.

Den 10 drar vi ytterligare knappa 70 mil till Prag, där vi stannar 3 nätter. Vi bor stadsdel 3, Zizkov tror jag den heter, en gammal arbetarstadsdel med gott om ölcaféer nägra kilometer från historiska stadskärnan. Det känns skönt, gamla stan runt Karlsbron har blivit lite väl turistkitschigt som gamla stan i Stockholm.

Sedan stannar vi 3 nätter i Berlin, inte långt från Kurfurstendamm.

Vi har köpt varsin hopfällbar Monark cykel, som kommer användas flitigt. Det är ett perfekt sätt att ta sig fram i stan, och man behöver bränna några kalorier också... Rikligt med mat och god öl behöver förbrännas!

Jag återkommer med bilder och rapport efter hemkomst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0