56.000 kr i månaden

Vårt nya riksdagsparti Sverigedemokraterna framställs enligt egen utsago som ett demokratiskt, anständigt, ansvarstagande parti.

Partiledaren ser ut, och kanske i någon mån beter sig som en frikyrkopastor. Just den aspekten imponerar föga på mig, jag känner en instinktiv olust inför just sektledare.

Under den polerade ytan verkar partiet ha dragningskraft på vissa dubiösa och suspekta typer, precis som salig Ny Demokrati ( Minns någon John Bouvin, homofoben med den glasartade blicken och hans fingerexercis i riksdagen?)

Nyligen var det någon SD kille som slog någon på käften på en stureplanskrog. En annan ropade grova rasistiska invektiv mot en bartender.

Den senaste incidenten går i god Ny Demokrati- anda. Wilhelm Frättsel ( namnet kanske felstavat) har missbruksproblem, men lovade i våras dyrt och heligt att skärpa sig, om så inte skedde skulle han avgå.

Man blev nästan tårögd över hur schysst och anständigt partiledningen agerade, partiet skulle minsann ta ansvar och bekosta rehabiliteringsvård, Jimmy är en hyvens kille, minsann!

Nu lyckades inte proceduren, och Frättsel stannar kvar i riksdagen som politisk vilde.

Naturligtvis är det så att " Money talks". 56.000 kr i månaden, utan att lyfta ett finger, eller inget!

Nu ska jag dock inte peka finger, om jag själv stod inför valet att hysta in 56.000 kr varje månad, eller leva på socialen, skulle jag nog också välja de förstnämnda...

Men systemet kanske behöver reformeras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0