Nej till omskärelse och slakt av djur utan bedövning

Idag gick journalisten Göran Rosenberg i taket över föreningen Humanisterna, som motsätter sig omskärelse av pojkar som fortfarande befinner sig i babystadiet, sant kosherslakt.

Jag anser att humanisterna är rätt ute, och Rosenberg har lite argument att komma med. Sverige är en sekulär demokrati och vi har åsikts och trosfrihet.

Däremot bör religionsfriheten inskränkas, om den inverkar negativt på människors och djurs välbefinnande. Att göra kirurgiska ingrepp på små pojkar som inte kan protestera eller att djur ska lida en plågsam död pga några idiotiska religiösa påbud hör inte hemma i en upplyst demokrati.

Kommentarer
Postat av: Mahmud

pojkarna protesterar faktiskt på baby språk:dom skriker,rycker å blir röda i fejan av gallskrik!

jag som var bedövad däremot sov under hela operationen,vilket egentligen är värre för då är man omedveten om vad som hänt!jag trodde jag föddes sån men i 16 årsåldern sa min mor att jag har omskurits som bebis.

2012-01-10 @ 10:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0