Jag är skakad, Jan Guillou!

Man kan tycka mycket om Jan Guillou, men hittils har jag känt mig tryggt förvissad om att denne mästertyckare är en kompromisslös frankofil, vare sig det handlar om ostar, vin eller bilar.

Under senare decennier har Guillou alltid rattat stora Citroen, CX, XM och senast teknikspäckade och komfortmaximerade C6, i suveränt kontrast till trista tyska lyxåk, eller japanskt kyligt perfektionionistiska Lexus.

I dagens DI kunde jag läsa att Guillous C6 från var till salu på Blocket för 179.000 kr. Inte alls oskäligt, då nypriset ligger på 600.000 kr. När jag klickade på annonsen, var den borta, så den nobla Citroenen är väl såld...

Nu till det horribla! Enligt DI har Guillou istället köpt en Lexus 450h. En fantastisk bil, jeep, men någorlunda bränslesnål tack vare hybriddrift. En förstklassig produkt för den välsituerade.

Men ur led är tiden! Att denne inbitne frankofil kan köra något annat än Citroen är upprörande, faktiskt mer provocerande än något han skrivit genom åren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0