Ett gott råd till KD

KD är ett döende parti. Nu diskuteras ett namnbyte för att hålla liv i liket ett tag till. Det är pinsamt, patetiskt.
Att överleva som ett "schysst", allmänborgerligt parti är dömt att misslyckas, med de " nya" smarta Moderaterna under den skickliga spinndoktorn Schlingmann som fiskar upp alla allmänborgerliga väljare.

Centern är också ett döende parti, jag läste idag i Aftonbladet att Centern tappat överallt, utom bland fåtaliga borgerliga väljare i storstäder som tycker att Moderaterna blivit för sossefierade som försvarar den svenska modellen. Själv håller jag med Anders Borg, den svenska ´modellen fungerar bra, att försämra arbetsrätt och turordningssystem skulle bara innebära mer oro och strejker, som vi har på kontinenten.

Folkpartiet kommer förbli ett småparti, men positionera sig till höger om Moderaterna och överleva.

Mitt råd till KD är köra det religiösa tugget hårdare och betona moralfrågor. Skicka fram Sacrédeus igen, skicka några ledande KD till USA och bli inbjudna till den där teepartyrörelsen, bjud in Sarah Pahlin.
Låt någon pastor Green uttala sig hårt mot homosexualitet och moraliskt förfall.
Självklart kommer alla upplysta liberaler och politiskt korrekta råma sig hesa, men KD:s existens är säkrad, 6 eller 7% kommer nicka gillande....

Sen har vi SD som rör om i grytan... Den analysen tar jag en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0