Härliga tider, strålande tider!

Under min semester har börsen gått som tåget. Mina blygsamma placeringar i ABB, SKF, SSAB och RATOS har tagit ett behagligt skutt uppåt. Dessutom väntas utdelningar nu under våren. Tyvärr fattas en nolla på slutet för att jag ska ta tjänstledigt och dra iväg på en ny långresa i vår. Och semesterdagarna är förbrukade...

Som lågavlönad busschaffis kan man förstås inte storspela på börsen. Men långsiktighet och lite tur kan ge effekt.
Det är definitivt bättre att spekulera på börsen än att ägna sig åt spel och dobbleri.

Sedan har kronan förstärkts, troligen mest tack vare eurons svaghet pga krisen i Grekland. Hur tusan kunde Grekland tillåtas gå med i eurosamarbetet?

Importbilar blir också billigare nu till våren. För runt 75.000 kr får man en riktigt fin Miata NB. Detta gör att många nu ratar NA, som nu börjar bli uppåt 20 år.

Det är nu tveksamt om min Miata kommer renoveras. Eventuellt ska den strippas på utrustning, och byggas om för racing. Då spelar skavanker mindre roll.

Det finns ett fåtal originalmiator med få mil i nyskick till salu. De ägare som trott att de gjort ett investeringsklipp och hoppats på stigande värde är nog besvikna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0