Rullande bilmuseum

Idag har jag kört i runda slängar 70 mil genom ett sommarfagert Sverige. Naturen är verkligen som vackrast nu, veckorna före midsommar.
Jag hade förmånen att köra mot Jönköping, norrifrån. Den låga kvällsolen som blänkte i Vättern, Visingsö.... Det är mäktigt!

Nu är det inte bara naturen som bjuder på en skönhetsupplevelse. Sverige torde vara det land med flest väl bevarade och renoverade veteranbilar per capita i hela världen! Tillkommer gamla lastbilar, traktorer och mopeder.

Jag såg gott och väl ett tiotal Mazda Miata, flertalet urmiatan, kallad NA. En sådan här dag infinner sig tanken om det var vettigt att sälja min trotjänare... En sen septemberdag är man tacksam att slippa tänka på underhåll och garageplats....

En massa jänkare förstås, Sverige och Kuba torde vara de länder med flest gammeljänkare.

Läckrast var en Jaguar E- type coupé, i en obeskrivligt läcker grön nyans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0