Agoda

Om ni ämnar resa någonstans i Asien kan jag varmt rekommendera en hotellbokningstjänst som heter Agoda.

Första gången jag besökte Shanghai, hade jag blivit rekommenderad ett hotell som heter Villas. Hotellet var verkligen bra, och prisvärt.

När jag googlade kom Agoda upp direkt. Hemsidan var snygg och rabatten på hotellpriset avsevärd, jämfört med officiella priser.

Jag var lite betänksam, då jag aldrig hört talas om Agoda, man har ju hört skräckhistorier om bluffbolag på nätet med tjusiga hemsidor, men jag övervann min misstro och bokade ändå och allt funkade perfekt.

En fin detalj på Agodas hemsida är att man som gäst kan lämna ett omdöme, som inte verkar censureras, både ris och ros tillåts.
Ganska logiskt, Agoda har ingen anledning att styra kunder mot ett hotell med missnöjda gäster, utan vill ha nöjda kunder som återkommer.

Förra resan bodde vi riktigt lågbudget för endast 200 svenska kronor natten på ett hotell med det pampiga namnet Lakeside hotel holiday inn. En undran i sammanhanget är vad lyxhotellkedjan Holiday Inn anser om dela namn med detta enkla kinesiska hotell.
Kanske är "konkurrenten" för obetydlig, annars brukar snobbiga företag reagera starkt när någon försöker snylta på varumärket och skicka hotfulla advokater i blanka kostymer till de företag som åker snålskjuts.

Jag kan varmt rekommendera detta hotell också: Toppenläge, endast ett stenkast från Nanjing Road. Rena fräscha rum med bra AC.
Frukost ingick också, men den föll inte riktigt mig i smaken, då det var kinesisk buffé, men det finns Mc Donalds och Starbuck några hundra meter bort.

Sängen är som ofta i Asien verkligen stenhård (många asiater sover på bastmatta utan madrass) och lite kort för långa, men jag hade tillräcklig längd med mina 176 cm.
Första två nätterna kände jag mig lite stel, sedan vande jag mig. Hellre för hårt än för mjukt, då får man garanterat ryggont!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0