Jan Guillou KGB agent

Expressen har återvänt till det gamla uppkäftiga stinget, idag avslöjades att Guillou varit avlönad KGB agent.

Själv är jag inte överraskad, Guillou tillhör extemvänstern som alltid råskäller på USA och Israel. NATO:s och USA:s krig mot talibanerna i Afghanistan fördöms förstås.
Dock var det tämlígen tyst från Guillou när Sovjet körde sitt imperialistkrig i Afghanistan. Nu har polletten trillat ner och klarhetens ljus sprider sig över Guillous ståndpunkter.

Själv drar jag slutsatsen att SÄPO är bra och behövs för att skydda demokratin i Sverige. Och jag känner mig bra mycket närmare Expressens trotjänares Ulf Nilssons åsikter än extremvänsterns.

Guillou är en överklasspojke som gått på fina internatskolor. Ett intressant fenomen är att några av Englands mest kända spioner och förrädare som gick Sovjets ärenden också gått på exklusiva internatskolor.
Ett faktum som tål att begrundas.

Guillous pondus och trovärdighet som opinionsbildare har med detta fått sig en allvarlig törn, vilket enbart är positivt.

Visst har han varit en framgångsrik författare. Själv har jag sedan länge rensat ut hans böcker från min bokhylla. 
Det finns bättre thrillerförfattare som Frederick Forsytht eller John Le Carré som jag hellre pryder bokhyllorna med. 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Guiloous avslöjande kom dåligt för mig. Jag har alltid uppskattat honom som författare och jag hade nyss köpt två av hans senaste böcker. Den ena hade jag hunnit avnjuta medan den andra ligger kvar i oläst-högen. Undrar om jag kan få samma utbyte av den boken nu.



Tommy

2009-10-25 @ 17:29:29
Postat av: Joakim

Han är ju även CIA-agent och SÄPO-agent då han ju även fört samtal med dessa organisationer. Jag tror på hans utsago att han som ung, naiv och hungrig journalist försökte få sig ett skop. Allt annat liknar mer konspirationer, vilket jag själv inte har mycket för.



Så njut du av din bok Tommy.



Ulf Nilsson läser jag helst inet alls då jag bara blir förbannad. Men en sak ska han ha kredd för. Han är den ende från den mediale bombhögern som efter Irakkriget gått ut och bett om ursäkt för att han hade fel (inför kriget) då han inte insåg och /eller lyssnade på alla som varnade för det kaos som sedemera blev ett faktum. Från alla andra, som gick W ärenden, inom bombhögern, har det varit knäpptyst.



Ha De Gott / Joakim



2009-10-26 @ 12:30:12
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0