Härliga november!

" Alla" verkar hata november, själv tycker jag precis tvärtom. Därför blev jag glad häromdagen när jag körde bussen och språkade med en trevlig äldre dam som tyckte precis som jag.

November är månaden utan krav och saker som måste göras. Allt går i ide, ett behagligt lugn infinner sig.

Dagarna är superkorta, råkar en blek sol titta fram njuter man av fulla drag. Det är fortfarande milt, man slipper vinterns förlamande grepp åtminstone i södra Sverige. Och det vita, som en äldre herre jag känner som också ogillar snö, icke politiskt korrekt kallade "lappmögel".

Det är underbart att tända levande ljus hemma och blicka ut över det mörka landskapet utanför.

December är också fint med alla juldekorationer och ljusarrangemang. Däremot avskyr jag julhysterin, men är man tillräckligt stark kan man avstå julfirande och koppla av istället.
Det är ett eget val man gör.

Sedan är nyår festligt och högtidligt, ett avstamp mot ett förhoppningsvis ännu bättre år.

Januari och februari är däremot deprimerande trista i Sverige. Då bör man dra till Spanien eller Thailand, vilket jag ämnar göra!

Kommentarer
Postat av: Joakim

Detta tycker jag är en synnerligen målande och bra beskrivning av november eller ja hela vinterhalvåret faktiskt: http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/11/sommarminnen



Ta cykeln och kom hit vetja nu när du är ledig i ett par dagar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0