Sportbilar

När jag gick i skolan på 70-talet hade vi en lärare med öknamnet "Plufs" som var politiskt korrekt långt innan denna nedlåtande benämning fanns.

Plufs hade en nasal röst som vi älskade att härma, och jag minns bäst på en kafferast då han hävdade, citat, "Det värsta jag vet är cigarretter och sportbilar".

Själv har jag aldrig gillat cigarretter, det skulle möjligen vara franska Gitane med mörk tobak. Jag är i den åldern då man mer och mer inser att livet är kort och inte vill sabba hälsan, men lite whisky och en cigarrill unnar jag mig ibland.

Sportbilar har alltid fascinerat, även om min budget och andra intressen som resor gjort att jag aldrig lagt stora pengar på bilar.

Låt mig slå fast en sanning: Ska man ha endast en sportbil i livet, är Mazda MX5 Miata det givna valet. Finns begagnad för lite pengar, driftsäker och körglad i unik kombination.

Sedan kan man förstås drömma.... Porsche 911 är en ikon, Porsche Boxster riktigt överkomlig, som begagnad. Lotus gör underbart lätta och snabba vagnar.
Kanske en Dodge Viper eller härliga retrobilen Dodge Challenger.....

För att travestera Tage Danielsson, behöver en pojkes, eller en mans våta drömmar inte nödvändigtvis vara av sexuell natur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0