"Nine Eleven"

911 är onekligen en laddad siffra. För oss bilentusiaster finns Porsche 911, bilvärldens mest långlivade och framgångsrika sportbil.

I den anglosaxiska världen säger man inte "elfte september", utan " nine eleven".

Datumet har fått en tragisk aura kring sig, Al Qaidas terrordåd i New York och Madrid skedde just på detta datum.
Förmodligen är detta en ren tillfällighet, men skrockfulla personer drar genast öronen åt sig när detta datum kommer på tal.

Efter sommaren åker jag till Shanghai igen. Tänkt hemresa var just elfte september, med Turkish Airlines.
Häromdagen fick jag besked från Ticket resebyrå att flighten är inställd, hemfärd sker dagen efter istället.

Trolig orsak är för dålig bokning, och det kanske inte bara har med lågkonjunkturen att göra.

Nu får jag stanna en dag till istället, inte mig emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0