Michael Jacksson

Idag nåddes vi av dödsbeskedet, han blev endast 50 år. Han var förstås en mycket sjuk människa, fysiskt som psykiskt.
Kanske hans tragiska barndom med en extremt tyrannisk far spelar in.

Hans död berör mig inte särskilt, han upplevs som extremt overklig. Andra kändisars död kan beröra mig. Exempelvis Jarl Alfredius: Han kändes så trygg, trovärdig, objektiv, men ändå varm.

Michael var dock en gudabenådad musiker och dansare och med Quincy Jones som producent gjordes "Thriller", världens mest sålda LP.
Jag är glad att äga den bland min samling LP, som annars mest är jazz.

Idag kanske vi också ska ägna hans namne en tanke, som även han dog i förtid för några år sedan: Whiskygurun, öl och vinexperten och gastronomen Michael Jacksson.
Han var även god stilist och skrev flera böcker. Jag har en av hans whiskyböcker.
Det var nog inget fel på denne Jackssons psyke, men kanske fysiken tog stryk av alltför mycket av livets goda och bidrog till en för tidig död.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0