Hovet

Något av det mest ointressanta jag vet är kungligheter. Det är faktiskt ännu ointressantare än sport. Jag läser aldrig tidningarnas sportbilagor och zappar snabbt bort sporten om det dyker upp i tv rutan.
På radion stänger jag omedelbart av eller byter kanal när det vankas sportnyheter. Jag orkar inte lyssna på radiosportens kommentatorer, med hysteriskt uppskruvat tonläge.

Nästa sommar kommer bli spännande, då vi närmar oss valet. Jag får aldrig nog av valdebatter.

Tyvärr kommer mycket handla om kronprinssesans bröllop, ett ointressant jippo.

Daniel Westling är säkert en hyvens kille, men totalt ointressant. Dock finns det en viktig sak med att han blivit en kändis: Han har fått en ny njure, donerad av sin egen far.

Organdonation ligger mig varmt om hjärtat, och tydligen har andelen människor som skrivit på att de är beredda att donera kraftigt ökat efter Westlings operation.
Det är förstås utmärkt, och om det blir det enda bestående unge herr Westling kommer bidra med är han värd sin vikt i guld.

Med detta sagt, vore det förbaskat skönt att slippa uppståndelsen runt bröllopet. Om jag är hemma nästa sommar, blir det mycket zappande mellan radio och tv kanaler för att slippa sport och kungligheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0