Underbart svenskt sommarväder

Ibland begriper jag mig inte på folk. Minns värmeböljan i juni, det var många som klagade över den "olidliga" hettan. Själv njöt jag och drack mycket vatten och mådde toppen.

Nu när det regnar klagar folk, trots att detta är normalt svenskt sommarväder. Bönderna är dock för en gångs skull nöjda, skördarna kommer bli 10- 20% bättre än normalt.

Själv trivs jag med regn och svalka också, och tänker på den italienare som jag hörde på radion som emigrerat till Skåne och lovprisade det bättre(!) klimatet i Sverige med svala och gröna somrar, i bjärt kontrast till heta och sönderbrända italienska somrar....

Det som kan få mig att klaga är vinter och en massa minusgrader. Februari är den värsta månaden i Sverige. Därför drar jag till Thailand nästa februari och blir borta minst en månad.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hörde på radio att detta med att svensken pratar och gnäller på vädret är ett synnerligen gott välfärdstecken, rent vetenskapligt.



Har man inte större bekymmer än vädret har man det ganska så gott. Vädret är så att säga det sista som går att påverka.



Många av våra invandrande svenskar, som kommer från krig och elände, har tydligen ganska roligt (med all rätt) åt att det är vädret som hos oss vållar mest huvudbry.

2009-07-27 @ 21:02:20
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0