Bussutflykt med fadäser

Under juli månad har jag varje tisdag kört en kvällsutflykt kallad "Turista hemmavid" med kunnig guide runt Västergötlands vackra landskap.

De två första turerna rullade som smort. Jag såg fram mot en lättsam, behaglig utflykt idag.

Det viktigaste är att guidemicrofonen fungerar perfekt. Jag bad därför närmast berörda att kolla detta innan avfärd. En begäran som inte hörsammades.

När jag hämtade bussen och kollade micken märktes en viss rundgång, men tiden var knapp. När guiden tog micken tjöt det formligen och han bad mid skruva ner ljudet.
Han gav uttryck för en irritation som var fysiskt påtaglig.
Moderna bussar är dock avancerade och det är inte bara att vrida på en volymknapp. Efter  telefonkontakt med verkstadschefen fick jag härja i elskåpet, jag hade förstås ingen skruvmejsel. utan fick lösgöra en säkring som fick agera skruvmejsel, som blev lätt deformerad....

Gudskelov fick jag ner ljudet och stämningen blev åter hjärtlig och jag fick rentav beröm för mina skruvartalanger, trots att jag egentligen är totalt oteknisk.

Fast egentligen skäms jag ändå, det är mitt ansvar att allt fungerar. Det spelar sedan ingen roll att jag tidigare ringt och bett kollegor kolla funktionen. Inför kunden har jag ansvar och kan inte skylla ifrån mig.

Trots detta vägrar jag bli en kontrollfreak som inte litar på mina medmänniskor, jag kommer även fortsättningsvis ge fan i att kolla att allt blir gjort och fortsätta lita på folk, att vissa saker ibland kan gå snett får man leva med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0