Skatteåterbäring

Jag ser fram mot att i veckan få drygt 11.000 kr tillbaka på skatten. För hälften tänker jag köpa ABB aktier. Ett välskött bolag som jag tror har lysande framtidsutsikter när konjunkturen börjat bottna, samtidigt som vissa experter hävdar att vi närmar oss "Oil Peak" snabbare än man tidigare trott.

Ett kusligt perspektiv, även om pessimister hävdat detta i 30 år, och hittils haft fel, nya oljefyndigheter har alltid dykt upp.
Fast den som ropar på vargen kan faktiskt få rätt, någon gång....

När oljan sinar och blir allt dyrare, samtidigt som vi av miljöskäl ska fasa ut oljan kommer det behövas ofantligt mycket elenergi.
Bingo för ABB, eller hur?

Den andra halvan blir förstärkning av semesterkassan om knappt två veckor.

Nästa år blir mindre munter, då får jag drygt 30.000 kr i restskatt. Den dagen, den sorgen.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej!



Låter som ett klokt resonemang, på lång sikt.



På kort sikt tror jag att det inom det närmsta halvåret blir ett ordentlitg ras på börsen. Detta då det nu varit en uppgång samtidigt som bolånekrisen i USA som starade hela krisen är långt ifrån löst. Hur är det man säger. Källan till det onda måste först avlägsnas innan det kan bli bättre..



Tilläggas bör är att jag är en riktig amatör fast spekulera kan man ju alltid få göra....



2009-08-05 @ 11:48:38
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0