Semester

Första resan är nu avklarad, Estland var en succé. Vädret var soligt hela tiden, om än lite kyligt. Det börjar kännas som en antydan om den kommande hösten.

Förutom Tallinn, besökte vi Haapsalu och Narva. Intressanta platser med spännande och turbulent historia.

Tallinn är otroligt vacker, som den välbevarade Hansastad den är. Den historiskt bevandrade i sällskapet konstaterade torrt att det inte var Hansans huvudsyfte att skapa vackra städer, men en bieffekt vi i idag kan vara tacksamma över.

Tyvärr glömde jag kameran, men mina vänner har tagit bilder, så något kanske visas framöver.

Nu ska jag packa, imorgon bär det av till Shanghai.

Datorn lämnas hemma, och jag kommer nog inte kolla mail, blogg och annat mycket de närmaste två veckorna.
Det är skönt att vara bortkopplad ibland....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0