Glad Påsk!

Imorgon flyttar jag in i nya lägenheten. Det ska bli skönt att få det hela överstökat. Att flytta är inte roligt, men nyttigt; man inser hur mycket onödigt skräp man samlar på sig under årens lopp.
Miljöstationen har fått mycket skräp att skicka till fjärrvärmeverket.
Jag var förvånad över mängden elektronikskrot, jag är inte den som konsumerar prylar i onödan. Fast är man familj med två barn blir det mycket prylar, även man försöker dra i nödbromsen ibland.

Till påsk ska jag besöka goda vänner i Jönköping, det ska tydligen bli någon dansk afton, det låter gemytligt, även jag avstår det överreklamerade danska ölet.

Det ser ut att bli toppenväder, så jag tar min lättrampade Specialized Sirruscykel. Det är prick 10 mil, så en 4-5 timmar i lungt tempo genom vackra Hökensås.
Belöningen kommer efter Bankeryd med milslång nerförslöpa och vidunderlig utsikt.
Jag ska inte våldgästa mina vänner utan unnar mig en natt på Scandic Hotell. Sedan trampar jag hem igen.

Det är snart dags för lite välbehövlig semester: Den 19/4 drar jag till Shanghai och hälsar på en vän där. Jag lär väl återkomma med en rapport.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0