Visst finns UFO!

Vi pratar inte om något FN- organ, utan UFO, "unidentified flying object". Folk som i likhet med mig sett ett UFO avfärdas ofta som knäppgökar som tror på marsianer och flygande tefat.

Själv avfärdar jag inget, att mer utvecklade civilisationer "spionerar" på oss utan att själv ge sig till känna kan vara fullt möjligt, utan att man för den skull behöver tillhöra Von Dänikens fan club.

Senast i veckan stod det i SvD om en engelsk flygmajor som gjort märkliga observationer över England, samt några piloter som samtigt såg ljusfenomen som rörde sig otroligt snabbt över engelska kanalen.

MI6 bad artigt dessa herrar hålla käften, detta skedde för tio år sedan. Flygmajoren som nu gått i pension anser sig dock inte längre vara bunden av något tystnadslöfte.

Det finns hur många observationer som helst, även i den seriösa pressen.

Jag  är nyss 48 år fyllda, och har sett hittils sett ett UFO i mitt liv. Många människor får aldrig uppleva ett UFO, så chansen är inte jättestor att jag får se något mer UFO innan jag sluter ögonlocken för gott. Fast jag hoppas, det var en häftig upplevelse.

Min observation skedde en höstkväll 1984 eller 85. Tilläggas bör att jag aldrig nyttjat några droger, om man bortser från alkohol i måttliga mängder och cigariller.
Det var lördagkväll, men jag var spiknykter, eftersom jag körde bil. Bilkörning och alkohol hör definitivt inte ihop, även om man på den tiden fick köra med hela 0.5 promille, så jag hade kunnat klämt en stor stark och ett par snapsar och inte varit olaglig, däremot definitivt olämplig.

Nå, jag kom körandes i min firmabil, en ny Ford Fiesta med dåvarande flickvän som inte blev min fru.
Vi passerade centrala Sundbyberg och såg en mäktig syn ovanför några hustak: Ett starkt rött lysande klot rörde sig sakta. Det lyste så starkt att det gjorde ont i ögonen att titta på det.
Efter en stund var det som någon tryckt på en strömbrytare, klotet blev till en liten vit, starkt lysande stjärna som med otrolig hastighet försvann över himlavalvet.
Ett gäng stod vid en busshållplats med gapande munnar.

Detta vet jag att jag sett, jag hade vittne dessutom. Jag har förstås ingen aning om vad det var, men det var något ovanligt, unikt.
Självklart tror jag på UFO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0