Kritik

Idag fick jag kritik på ett debattforum. Substansen i kritiken gick ut på att jag kör bensinbil, två dessutom, samt japanskt, även om min Nissan råkar vara byggd i England.
Att jag är illojal som inte kör svenskt, eller åtminstone europeiskt.

Till denne "Danne" och andra som tycker så har jag följande svar: Jag är inte gjord av pengar och kan köpa en onödigt dyr eller krånglande bil bara för att gynna inhemsk bilindustri.

Volvo är för mig en ointressant bil. Alla Volvo jag kört har haft tråkiga köregenskaper. Förr var Volvo en tråkig, men gedigen kvalitetsbil och billig att serva. Jag har haft en 245, en rejäl arbetshäst.
Volvo är för dyra, för törstiga och krånglar för mycket.

SAAB har gjort några lyckade modeller, men går sönder på tok för mycket.

Jag accepterar att en bil är mogen för skroten efter 15-20 år, men under livscykeln ska i stort bara underhållsservice behöva göras.

Diesel är också ointressant om man bara kör 1000 mil om året. Bätttre då med en bensinsnål bensinare.

Min Miata är en hobbybil som bara körs några hundra mil per år. Den är snål och katalysatorrenad. Primeran är en arbetshäst som behövs i firman, som salig Volvo 245, fast bensinsnål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0