Sachsnav

Jag skriver om stort som smått, det som faller mig in.

Den begagnade DBS- cykeln  jag köpte för 500 kr är i fint skick. Jag var hos min cykelreparatör Bengt som satte in en eker i bakhjulet som saknades.

Bengt berömde det goda skicket och konstaterade att den inte rullat långt. Enligt säljaren är den treväxlad, men jag tyckte växelreglaget var skumt.
Till min häpnad sitter ett sjuväxlat Sachsnav, enligt Bengt det mest slitstarka nav som tillverkats, med rätt skötsel är det nästan outslitligt. Sådana nav tillverkas inte längre, de är väl för bra.

För att kunna utnyttja alla sju växlar behöver jag ett nytt växelreglage för 470 kr. Det får vänta till efter Thailandsresan. Först måste jag fixa en ny vattenpump till bilen, hinns det inte med får vi ta tåget till Arlanda. Jag vågar inte chansa och stå utan kylarvatten halvvägs till Arlanda och missa flyget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0