Brev från polisen

Jag har nu två gånger under de senaste månaderna fått brev från polisen i Västra Götaland. Bägge gångerna kände jag en lätt skräck när jag sprättade upp kuverten: Kan jag ha missat en fartgräns och blivit fotad av en fartkamera utan att ha märkt det?

I bägge fallen visade det sig handla om en Monark damcykel, nästan ny, som jag hittat. Ärlig som jag är, lämnade jag förstås in den till polisen.

Första brevet damp ner efter ett par veckor: De hade hittat ägaren, jag var lite besviken, det hade varit en perfekt vintercykel, då jag inte vill utsätta min nya cykel för saltslask och även ogärna min nu tjugo år gamla Crescent som är nästan i nyskick.

I dag kom brev nummer två: Ägaren har bestämt att jag får hittelön. Ärlighet är inte bara bra för nattsömnen, det kan även löna sig lite rent ekonomiskt.

Det passar dessutom väldigt bra, imorgon ska jag till polisen och fixa nytt pass inför den stundande thailandsresan. Lite sponsring för passet är aldrig fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0