Bloggpaus

Vissa bloggar går inte att undgå att känna till, även om man inget hellre önskade, som Blondinbella eller Schulmann. Jag har inte läst någon av dem.

Däremot kollar jag tidningar på nätet och har någon gång läst Schulman: Ointressant trams och pseudokonflikter lyder mitt omdöme.

Missförstå mig rätt, de tillför säkert något, eftersom så många läser deras inlägg, men mig intresserar det inte.

Det som däremot stör mig är sjukan att högtidligt deklarera att bloggen läggs ner eller kommer ta en långvarig paus. Pausen handlar undantagslöst om dagar, högst veckar.

Själv åker jag om en vecka till Thailand, och kommer troligen ta bloggpaus några veckor, men ta mig inte på orden, det finns gott om internetkaféer i minsta avkrok, så kanske jag hinner kasta in några rader.

Kommentarer
Postat av: Spanarn

Vad Schulman skriver i AB och vad han skriver på sin blogg är två helt olika saker. Ta bara detta som exempel:

http://1000apor.se/blog/du-och-jag#comments

Nog kan den gubben formulera sig synnerligen vackert, alltid.



Vet inte om längden på en paus är reglerad i något dokument någonstans. Utan längden på en paus är nog högst personlig . . . Min paus var dessutom ingen paus utan ett ironiskt inslag av Blondinbellas paus. Ett mycket uppskattat ironiskt inslag med tanke på alla uppskattande kommentarer..



Hur smakade Mackmyra?????







2008-10-26 @ 20:19:55
URL: http://1000apor.se/blog/du-och-jag#comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0