Sangtawan Beach

Pattaya har vissa fördelar. Från den nu stängda flygplatsen tar det bara en dryg timma med taxi. Men Pattay är sjukt överexploaterat och den beryktade sexturismen är ett faktum.

Mitt råd är att undvika centrum och ta sig till det lugnare och trivsammare Jomtien och ta in på Surf Beach Hotel. Lite europeisk 50- talstrivsel, ett rum med havsutsikt för endast 800 bath (dubbelrum), ca 200 kr natten.

Vill man absolut till centrum kostar det bara 20 bath med songthaiw, en pickupbil med bänkar.

Vid receptionen finns möjlighet att boka resor till Ko Samet och Koh Chang. Malibu heter bolaget som har utmärkt service.

Då ingår minibuss och båtresa till ett lågt pris. Åker ni till Koh Samet hamnar ni på bästa beachen. Checka in på Baan-Pra-Kai-Kaew. En fräsch bungalow kostar 800 bath. (Hälsa från mig!)

Att hyra motorcykel är relativt dyrt, 4-500 bath per dygn, men rekommendabelt. Vägarna är riktigt usla, men kör man sakta går det bra.





Kommentarer
Postat av: Madonnan

Hej,



Tack för din kommentar.



Nu blir jag så sugen på att åka till Thailand. Så vackert och härligt är det att vara där. För min del var det tyvärr jättelänge sedan.



Ha en fin kväll!

2008-12-02 @ 19:13:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/506

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0