Veckans semester

Polenresan var lyckad, vädret kyligt men soligt. Drygt hundra mils bilresa vid hemkomst och nästan 17 mils cykling på tre dagar.
Inga överdrivna distanser, men cyklingen skedde bitvis på dåliga men vackra småvägar med centimeterglipor mellan betonskarvarna.
Om betongen var från nazist eller kommunisttiden vet jag inte, men jag förbannade både Hitler och Gomulka.

I ärlighetens namn cyklade jag också på släta asfaltsvägar. Min nya cykel är snabb och lättrampad, man känner kraften från pedalerna går rätt ner i backen och kommer lätt upp i 30- 35 km/h.

På betong eller sandstigar är den inte optimal, smala högtrycksdäck gör färden synnerligen stötig. Jag får väl införskaffa en fulldämpad mountainbike också.

Nu hinner jag dessvärre inte skriva mer, min fru och jag måste skicka beställning till affären inför nästa veckas försäljning.

På tisdag kör jag en stockholmsresa med övernattning. Sådana jobb gillar jag, det är lite som semester.

Jag återkommer om Polenresan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0