Stressig morgondag

Det var tänkt att imorgon, tisdag, skulle gå i avspändhetens tecken.

Sovmorgon, rafsa ihop packningen, sedan långlunch med GP (tidningen). Framåt ettiden dra till Jönköping och möta vännerna för vidare färd mot Ystad där kvällsfärjan med destination Polen väntar.

Vår nyöppnade butik har dock ställt till det, vilket egentligen är glädjande. Vissa varor måste införskaffas, så jag måste först dra till Göteborg på inköpsrunda.

För att ytterligare strula till det gick det inte att skicka ett viktigt fax, varför jag mailat och hoppas de ringer så vi kan reda ut vad som behövs, när grossisten öppnar hänger jag på låset och har inte tid att vänta eller för trivsamt kallprat heller för den delen.

Uppskattningsvis runt 80 mil kommer avverkas innan vi checkar in på färjan. Att tjäna tid genom att trampa hårt på gaspedalen är inte rekommendabelt, det vimlar numera av fartkameror och trafikpolisen är på hugget.

Propagandan säger annars att hög fart inte lönar sig tidsmässigt, vilket är fel, jag minns en resa Paris- Puttgarden som gjordes på endast 8 timmar, en sträcka på 120 mil. Jag körde inte tokfort, marschade runt 160 km/h, men trafiken var gles och pauserna få.
Fast vägarna i Sverige är förstås inte jämförbara.

Förhoppningsvis hinner vi förtära en god middag i Ystad innan vi kör ombord. Väl ombord kommer lugnet och harmonin infinna sig, en god drink och Ritmeestercigarill och hyfsat tidigt sängående inför onsdagens färd mot Kolozbreg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0