Miatatider

Nu råder perfekt miataväder, att cabba ner och dra på trevliga utflykter på vackra, kurviga vägar i försommargrönskan är miatans rätta element.

Normalt sätt är min miata redan påställd och redo i maj, men denna vår har varit synnerligen hektiskt.

Hon, det är en hon, även om hon är lite androgyn och lite kaxigt macho också, står fortfarande avställd på hemlig ort.

Jag var dock ute häromdagen och kopplade på batterikabeln, radion drar lite tjuvström, därför lossar jag kabeln inför vinterförvaringen.
Ett år glömde jag det och var tvungen att köpa nytt batteri.

Att överarbeta är idioti, jag har blivit rekommenderad att ta in batteriet i värmen. Helt fel, ett fulladat batteri klarar kyla perfekt, onödigt jobb således att plocka ur.

Jag bytte tändstift förra hösten och det var nästan kusligt, efter ett drygt halvår utan start sprang motorn igång direkt när jag vred om nyckeln.

I slutet på maj, efter polensemestern kommer jag plocka fram miatan. Sedan blir det bara kortare utflykter till semestern i slutet på juli, då blir det en längre tur till Balatonsjön i Ungern via vackra, kurviga vägar i Slovakien.

Miatan är bensinsnål, vilket är tacksamt när bensinen börjar bli sjukt dyr.
Man får vara glad så länge man har råd att köra, att köra sportbil på datorn är lika själlöst och trist som cybersex.

Kommentarer
Postat av: lisa

ha en trevlig kväll! :)

2008-05-07 @ 21:56:54
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0