Miata påställning

Den här våren har varit synnerligen hektisk, mycket jobb, men framförallt den nya butik jag och min fru startat har krävt tid.

Att butiken nu rullat igång ordentligt känns högst tillfredställande. Mindre tillfredställande känns att jag upplever att jag inte haft tid för familj och vänner i tillräcklig utsträckning.

Jag skänker min Miata en tacksamhetens tanke, som jag nu haft i åtta år, som ger så mycket och kräver så lite i gengäld.
Lite bensin, service vid sällsynta tillfällen, ny olja och tändstift. Annars bara gasa och köra och njuta av körglädjen.

På måndag sker påställning och säsongens körning kan påbörjas. Samma ritual varje år.
Start, körning till Skövde till garage där vinterns damm spolas av. Eventuellt lite vaxning av den med åren lite solblekta röda lacken.

Sommarsäsongen kan börja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0