Lyckad start

Igår slog vi upp portarna till butiken. Försäljningen gick lysande trots att vi medvetet smög igång utan annonsering.

Alla varor har ännu inte kommit på plats, nästa tisdag får vi en leverans till. Lagom till dess ska jag slänga in en annons i tidningen så fler får upp ögonen för vår existens.

Det är alltid spännande och pirrigt att starta företag. Innan start görs förstås affärsplaner, konkurrenter studeras, men det är trots allt när idén prövas mot verkligheten som man får kvittens på hur det går.

Det är skönt att komma till den fasen när de första pengarna börjar trilla in. Min fru har varit som en rastlös Greyhoundhund inför en hundkapplöpning de senaste veckorna, ivrig att komma igång.
Att vänta på transport hade försenat starten en vecka, så jag har hyrt en lastbil och själv  åkt på inköpsresor genom ett vårfagert Sverige.

Nu hinner jag inte skriva mer, jag måste hämta bussen och köra ett par vändor till Jönköping.

I eftermiddag blir det gocart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0