Nationalism

Ikväll, när jag cyklade hem från jobbet hörde jag några otäcka, ociviliserade avgrundsvrål från några lägenheter. Ingen har kunnat undgå att känna till att Sverige spelade mot Grekland, så tydligen gjorde Sverige mål.

Klockan hade passerat tio, och jag tycker uppriktigt synd om grannar som försöker sova.
I mitt hus är det gudskelov tyst, jag har civiliserade grannar.

Numera är det politiskt korrekt att säga att man ska vara nationalist, gilla den nya nationaldagen och tycka att det är så himla käckt att vråla sig hes om Sverige vinner en fotbollsmatch, det anses numera även av kultureliten vara ett "fint"  uttryck för nationalism.

Jag betackar mig, nationaldagen är onödig när vi har midsommar, unikt för Sverige.

Och vi är många som kommer vara glada när det uppskruvade fotbolljippot är över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0