Miatautflykt

Vädret är rent sydländskt, lågtrycken drar för ovanlighetens skull över Frankrike och Spanien.

Jag har varit ledig ett par dagar och passat på att hälsa på en god vän i Sigtuna och göra svängen över Linköping då jag hade ett ärende där.

Resan har skett nercabbat hela tiden. Med sydländska temperaturer på 25- 30 c är draget bara svalkande även i motorvägsfart.
Det enda som behövs är öronproppar, i högre farter blir vindbrus och vägljud påtagliga och det gäller att skydda öronen.

Miatafolk är som ett brödraskap, möter man en annan Miata vinkar man glatt. Artig som jag är hälsar jag även på andra cabbar om de hälsar först, annars inte.

Jag klockade bränsleförbrukningen till 0, 75 liter milen, vilket i ärlighetens namn inte är supersnålt med tanke på den låga tjänstevikten, men några oekonomiska fullgasaccelerationer ingick, så det finns inte alltför stor anledning att klaga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0