Hummer

Fisken hummer är god, men bilmärket Hummer gör nog världens fulaste, onödiga, bränsleslukande monster. Lägg till låg amerikansk tekniknivå och kvalitet, blir slutsatsen att denna skapelse är ett rent missfoster.

Arnold Schwarzenegger gjorde nyligen det häpnadsväckande uttalandet att "varje man drömmer om att äga en Hummer".
Han ska visst föreställa miljövän.

Om jag till äventyrs drömmer våta bildrömmar, handlar det nog om Lotus Elan eller Exige, Mini Cooper, Triumph TR6, Jaguar E- type.... listan kan göras hur lång som helst.

Bilmardrömmar kan gälla Mercedes CLS, Porsche Cayenne eller nämnda Hummer. Skulle jag tvingas åka i något sådant skulle jag vara tvungen att maskera mig med lösskägg och mörka solglasögon för att inte bli igenkänd.

Att köra terräng kan vara skoj och givande. Det organiseras en del sådana körningar.
Vill man ha en duglig terrängbil för små pengar finns rejäla ryska Lada Niva.

Den som ska göra en djungeltripp genom Australien eller korsa Afrika, finns bara ett alternativ: Toyota Landcruiser. Dunderframkomlighet och dunderkvalitet.

Numera ses inga Landrover längre när man ser FN- fordon. Engelsk bilindustri är en spillra av sin forna storhet, liksom imperiet.

Indiska Tata har köpt Jaguar, kanske indierna får stil på detta nobla bilmärke.

Kommentarer
Postat av: EX ORIENTE LUX

Men den stora gåtan är väl hur man kunde misshandla varumärket Mercedes i så hög grad att både BMW, Audi och VW nu har högre status...

2008-06-11 @ 16:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0