Fotbollsterror

Även den mest genuint fotbollsointresserade kan inte undgå att känna till att fotbolls- EM äger rum om några veckor. Eftersom jag avskyr fotboll, är det inte en kunskap jag känner stolthet över, ungefär som att känna till vissa ointressanta nöjesprofiler, avskyvärda stureplanskändisar eller vissa kändisbloggare vars livsluft är att vara oförskämda och förnedra andra.

När sådant kommer på tal, är det skönt att ställa motfrågan; "Vem är det?", och inte vara enbart koketterande, utan verkligen ha en genuin okunskap.

Jag har full respekt för att det finns de som är fotbollsfreak. Problemet är att de fotbollsintresserade får dominera spelplanen så totalt under veckor då spelen pågår.

Lyssnar man på P1, undrar de om man inte är frisk som inte har matchen på istället.

Tittar man på en Truffaut DVD, istället för matchen, undrar de över ens mentala hälsa.

Går man på fest, ska den förbannade teven vara på, istället för stimulerade samtal om livets väsentligheter.

Kanske är jag sur, då mina kunskaper är så rudimentära när ämnet fotboll kommer upp. Jag gillar ju att snacka och föra fram mina åsikter. Även jag får acceptera att samtal förs om saker som inte intresserar mig ett skvatt och helt enkelt hålla käft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0