Förkylt

Förra veckans uppskruvade tempo, högsommarvärme som förvandlades till höstkyla och för tunn klädsel, har resulterat i en elakartad förkylning.

För mig är det empiriskt och vetenskapligt bevisat att jag blir förkyld om jag fryser.

Den här veckan är lugn på jobbfronten, idag har jag varit ledig.

Imorse kände jag mig så risig att jag allvarligt övervägde att inställa Örebroutflykten. Men en rejäl frukost och ett varmt bad fick mig att ändra mig.

Vi drog således sena förmiddagen, förkylningen och kylan avhöll oss dock från att cabba ner.

Väl framme i Örebro spatserade vi runt lite, kollade vackra hus och åt lunch i en park där restaurangen var belägen i ett växthus(!)

Sedan gick vi till en välsorterad skivbutik, jag köpte två cd, Dexter Gordon och Stanley Turentine. Bägge avlyssnades på hemvägen och var till stor belåtenhet. Jag har några Turentine LP, men har hittils inte hittat någon cd.

Syftet med utflykten var Ronnie Petersson muséet, beläget i gamla Astoriabiografen. Som bekant gick gamla anrika Astoria i konkurs, sorgligt nog.

Muséet bjöd inte på något överdåd, förutom fotografier, drösvis med pokaler, stod tre racerbilar uppställda, tyvärr inte den svarta Lotus JPS.
Den var tydligen bara utlånad till invigningen.

I en sal bjöds på en nästan timslångs filmvisning, som handlade om GP 1972, där stallchefen, konstruktören, geniet och patriarken Colin Chapman stod i centrum.
Även för en icke F1 entusiast var filmen sevärd, som ett tidsdokument från en nyligen svunnen tid.
Bara frisyrerna och de enorma polisonger folk hade!

Roligast var nog scenerna från Monaco, med hissnande färd på trånga stadsgator.

Hemfärden skedde som planerat genom Tiveden och vackra landskap. Vi cabbade ner, vilket kanske inte var överbegåvat med tanke på mitt tillstånd.

Jag känner mig lätt febrig och skall nu kurera mig med en liten whisky, ett varmt bad och tidigt sänggående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0