Balaton

Ett av mina favoritställen är Balatonsjön, kontinentaleuropas största insjö, belägen mitt i Ungern.

Jag har bara två veckors semester i sommar, de resterande tre veckorna blir i november, då drar jag och frugan till Thailand.

Jag har nu bestämt mig för att åka till Balaton den 12 augusti och vara borta en vecka. Med tanke på den senare Thailandsresan får det bli lågbudget.

Först tänkte jag ta Miatan och packa ner tält. Dock, det blir närmare 300 mil och färja. Så runt 5000 kr landar man på enbart färja och soppa.
Annars är det ren vinst, boende och restauranger är avsevärt billigare i öst, särskilt Slovakien och Ungern. Och ofta bättre än i Sverige.

Så varför semestra i Sverige, med opålitligt sommarväder som ofta mer liknar höst? Jag gillar visserligen regn och lågtryck när jag jobbar, men vill ha sol och bad under semestern.

Nu åker jag istället med Ryanair, från Skavsta till Frankfurt, sedan Frankfurt- Balaton. Kostnad 750 kr !

Nu måste jag åka ett ärende, jag återkommer om min semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0