Obama eller Clinton?

Det ser ut som Obama nu har övertaget, även om osvuret är bäst vem som till sist blir demokraternas kandidat.

Jag tror de flesta drar en suck av lättnad när Bush flyttar ut ur Vita Huset.

Bill Clinton var en skicklig president, ekonomin gick bra och han lyckades nästan medla fred i mellanöstern, Arafat satte dessvärre käppar i hjulen och nu är det tyvärr kört för palestinierna att få en så gynnsam fred som Clinton erbjöd.

Hillary är säkert rasande kompetent, erfaren, precis som sin man.

Ändå känner jag motvilja när politiska klaner abonnerar på presidentmakten, som klanen Kennedy, Bush eller Clinton.

I en demokrati är det bra om outsiders kan komma fram. Obama kan nog tillföra något nytt.

Obama har som enda presidentkandidat sagt att man bör släppa på restriktionerna mot Kuba, samt "tala med fienden".

Helt rätt, sanktionerna mot Kuba har varit misslyckade och kontraproduktiva.

Kommentarer
Postat av: Joakim

För egen del har jag hållit på Obama sedan aug -07 då jag fick vetskap om att han var emot kriget i Irak. Visar på enormt stort civilkurage, mod och kritiskt tänkande (vilket är egenskaper som en president enligt mig behöver) i en tid då det pumpades ut falsk krigspropaganda och alla som var emot kallades opatriotiska vilket är mycket fult i USA. Nästan lika illa som att vara kommunist....
Vad det anbellangar George eftermäle borde han naturligtvis ställas till svars inför domstolen i Haag för folkmord och brott mot krigslagarna. Om
över 200 000 människors död, tortyr, 4 miljoner flyktingar och fängslande och bortförande av oskyldiga utan rättegång inte är brott mot krigslagarna och inte ett folkmord vad är det då????

2008-03-05 @ 18:05:52
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0