Miata

Googlar man på miata hittar man närmare 3000 sökningar enbart på den svenska sökningen. Glädjande nog hamnar min blogg redan på sidan två eller tre.

I likhet med de flesta andra bloggare har jag inga andra ambitioner än att skriva lite av varje om det som intresserar mig. En sorts dagbok som det är skoj om någon ute i cyberrymden har något utbyte av att läsa.

De flesta bloggar är ointressanta och läses knappt av någon. Andra är mer eller mindre officiella och rejält opinionsbildande. Ta Carl Bildt eller Helle Klein.
Några bloggare med stor läsekrets kan tjäna pengar på sitt skrivande.

Nackdelen med bloggar är att förtal och ogrundade rykten kan spridas. Fördelarna är uppenbara, obehagliga sanningar kommer lättare fram
70 talets skandalösa mörkläggning av toppolitikers iblandning i bordellhärvan med minderåriga hade förhoppningsvis varit omöjlig idag.

Jag säger förhoppningsvis, eftersom mygel och korruption förekommer även idag, även i Sverige.

Mazda MX5 Miata omnäms ibland på denna blogg. Jag är sedan många år lycklig miataägare. Dock bryr jag mig inte så mycket om tekniska futiliteter, vilken väghållningssats som är bäst, hur man trimmar sin miata med turbo till över 200 hästar eller vad det nu kan vara.
Jag är nöjd med min standardmiata, för mig är körningen tillfredställelsen. En repa på Kinnekullering eller en semestertripp.

För de som är seriöst intresserade av miata finns skopvis med information på nätet. Svenska miataklubben har en synnerligen bra hemsida, där miatan avhandlas ur alla synvinklar.



Kommentarer
Postat av: Joakim

Förutom att läsa din blogg som är läsvärd och ibland briljant och som nog är ett sätt för mig att bibehålla kontakten med dig läser jag dagligen Schyfferts blogg som jag varmt kan rekomendera. Den är rolig och ofta lite finurligt tänkvärd. Kan varmt rekomenderas http://henrikschyffert.blogspot.com

2008-02-28 @ 20:43:49
URL: http://henrikschyffert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0