Beppe Grillo

Jag fick ett generöst erbjudande att få DN hem i brevlådan för 49 kr under en månad. Därför läser jag nu DN dagligen. En försäljare har redan ringt på min mobil och erbjudit fortsatt prenumeration till mindre förmånliga villkor. Jag har avböjt. Nu väntar jag på erbjudanden från Svd eller GP.

DN är en kvalitetstidning, men jag känner inget behov av en tidning i brevlådan. När jag går upp tidiga morgnar har jag lite lite tid och kollar snabbt text tv för senaste nytt.
Har jag sovmorgon kollar jag nättidningar, mest Svd, men även kvällstidningar som ofta lämnar ut mer om skandaler och snaskiga nyheter.

På jobbet har vi lokaltidningen. Har jag sen långlunch köper jag lösnummer, ofta GP, ibland DN eller svenskan.
Har jag lite kortare lunch köper jag Aftonbladet som jag tycker håller bättre klass än Expressen.

Idag är det söndag och jag hade tid att läsa DN grundligt, även kulturdelen som ofta hastas igenom. (Sportavdelningen läser jag aldrig, då jag är helt ointresserad av sport.) Det skulle möjligen vara Tour de France på tv. Racercyklar är vackra, och se dem susa fram genom tilltalande franska landskap och städer är sevärt.
Fast jag bryr mig inte det minsta om vem som vinner.
Även kvinnliga längdistanslöpare är sevärda, de har otroligt vackra kroppar som framhävs i snygga dräkter. En gubbsjuk, mindre politiskt korrekt åsikt som jag står för.
Fast de manliga löparna har också snygga kroppar. Däremot tycker jag inte brottare, tynglyftare, diskuskastare eller tungviktsboxare har snygga kroppar. Klumpiga muskelberg.

Nu åter till DN: På kultursidan står idag att läsa om en italienare vid namn Beppe Grillo sam startat en blogg som blivit otroligt populär. Han häcklar korrumperade politiker och annat sjukt i det vackra landet Italien. Han läses långt utanför landets gränser och bloggen finns även i en engelsk version.
Kan rekommenderas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0