Eländiga Tele 2

Jag blir sällan arg. Råkar jag ut för någon otrevlig eller arrogant typ, föredrar jag att snabbt retirera och fly fältet, ibland med kommentaren "Sköt du ditt, så sköter jag mitt, jag är totalt ointresserad av att diskutera med dig".(Arrogans bör bemötas med arrogans).

Inom familjen kan det förstås bli konflikter. Min fru, som är en fantastiskt varm och generös människa har ett hetsigare temperament än jag.
Vi har dock kommit överens att inte reda ut allt innan läggdags. Jag orkar absolut inte med ett gräl innan läggdags, är vi oense tar vi diskussionen dagen därpå när vi är utsövda.
För oss funkar det perfekt, dagen efter är vi oftast inte längre arga på varandra.

Igår och idag blev jag om inte jättearg, så åtminstone rejält irriterad.

Jag har sagt upp bekantskapen med det avskyvärda Tele 2 sedan länge. Det var strul med fakturor, jag åkte oförskyllt på förseningsavgifter.

Kort sagt, jag vill inte höra talas om detta företag.

Jag har anmält mig till NIX för att slippa telefonförsäljare. Det funkar nästan undantagslöst, utom just för Tele 2.

Jag har en mobiltelefon och ett handelsbolag. Där gäller dessvärre inte NIX. Tele 2 vill genom ren telefonteror ha mig som kund.

Igår runt elva på förmiddagen ringde en försäljare och väckte mig när jag tog en tupplur för att vara fräsch och utsövd inför eftermiddagens jobb. Jag deklarerade klart och någorlunda artigt mitt ointresse.

Droppen var när en annan försäljare ringde mig idag, samma tid. Jag satt och körde bussen med passagerare, trots det röt jag åt honom att jag är NIX- ansluten och Tele 2 hatare.
Jag riktigt hörde hånflinet, när killen replikerade att NIX inte gäller företag och mobiler.
Vid det laget hade jag vredgat redan slängt på luren, men jag vill fråga Tele 2 varför de kör med telefonterror och tror att NIX anslutna är intresserade av deras "erbjudanden".

Bakom mig satt en äldre dam (äldre damer är ofta påfallande vänliga), som hört vår ordväxling och fick mig på gott humör när hon berättade om jobbiga telefonförsäljare hon råkat ut för, bl.a en som försökte pracka på henne "gratis" strumpor.

Tyvärr kan jag inte förhindra Tele 2 att agera som de gör, men jag lovar att göra mitt bästa för att förtala detta eländiga företag till så många som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej!



Ja fy för fan, det är förjävligt. Och det kommer tyvärrr att fortsätta. Vad du ska göra nästa gång dom ringer - som idag - är att kräva att du blir borttagen från listan och detta samtal ska du spela in på din mobil. Detta var enda sättet för mig att till slut bli av med denna terror från Tele 2. För dom ringde igen och då spelade jag upp senaste samtalet där jag hade krävt att bli borttagen från uppringningslistan och gjorde klart för dem att denna terror nu var åtalbart. Sedan dess har det varit knäpptyst.



MVH

Joakim

2008-12-18 @ 09:33:22
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com
Postat av: Cheep

bbfbfb <strong>bfbf</strong> bbfb <strong>bfbfbf </strong>

2009-01-06 @ 23:59:02
URL: http://www.tele2.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0