Crescent till salu

Jag har idag slängt in en annons på Blocket, där jag säljer min drygt fyra år gamla Crescent för endast 1.200 kr. Nypris är 6.000 kr.

Den har blivit överflödig efter det det lyckade köpet av min Specialized Sirrus. En snabb, lättrampad hybridracer med hög kvalitet. Inte ett enda fel. Den har nu rullat drygt 150 mil och ska in på kostnadsfri service på Cykelpunkten i Skövde.
Man får två gratis service om man köper ny cykel. Vilken näthandlare erbjuder det?

Jag har inte varit särskilt nöjd med min Crescent. Komponentkvaliteten lämnar en del i övrigt att önska. Visserligen har den rullat nästan 1.400 mil, men jag har fått byta och reparera en hel del.

Kontrasten mot min 80-talscrescent är anmärkningsvärd. Den har visserligen bara användts sparsamt, men det enda som är bytt är däcken! Originaldäcken av sedan länge nerlagda Trelleborg höll i nästan 10 år.
 
Den som köper min cykel har en del att fixa: Framhjulet glappar, kedja och drev är slitna, växelvirern är av, bromsbelägg slitna.

Först hade jag tänkt att köra min 80 talscykel i vinter, men tänkt om, den är nära nyskick och börjar få kultstatus. Jag har även hittat däck med vita däckssidor, tyvärr inte Trelleborg, så finska Nokian får duga.

Jag ska försöka hitta en bra, billig vintercykel med inbyggd växel. Idag hittade jag 7 växlad Crescent på Blocket för 500 kr. Den var förstås redan såld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0