Söndag

Det är söndag och efter en lång arbetsvecka med tidiga morgnar känns det skönt att slappa. Imorgon är jag ledig, men har lite att stå i med den affär vi ska öppna.

Jag har köpt en begagnad skylt och kassapparat som ska hämtas imorgon. Vi får nycklar till lokalen och ska reka hur hyllor och annat ska stå.
Mycket återstår, men mycket är gjort och det känns skönt. Imorgon ska jag träffa en försäkringsrådgivare och en kille på en revisionsbyrå.

Men jag mjukstartar vid tiotiden, så det blir sovmorgon.

Om en stund tar jag en cykeltur, vägbanorna är tyvärr fortfarande grusiga och lite blöta efter nattens regn, så det blir min snart fyraåriga brukscrescent. Jag vill inte utsätta min nya cykel för salt och grus.
Färddatorn pajade häromdagen på min Crescent, men jag har beräknad att den nyligen passerade 1.300 mil.
Nu börjar det bli dags för renovering, framhjulet glappar lite, kedja och drev börjar bli rejält slitna och bromsbeläggen är snart slut.

Ikväll blir det något gott att äta, ett glas vin. Sedan kommer en god vän på besök, vi ska kolla kultrullen "Easy Rider"
och smutta på en Red Label.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0