Ljuvliga vår

Alla årstider har sin charm, men våren är härligast. Den värmande solen, den spirande grönskan, fågelkvittret och mer lättklädda vackra kvinnor skänker skönhet och välbehag.

Som vanligt kommer jag med beklagan konstatera när den korta våren är över att jag ägnat allt för lite tid att njuta.
En konsekvens av att jag arbetar mer än heltid.
Det gäller även sommaren. Den gamle skomakaren gjorde helt rätt som stängde mellan hägg och syrén.

Som busschaufför är jag ändå priviligerad som får njuta av naturen och alla årstider, sittandes högt bakom det stora panoramafönstret till vindruta.
Aldrig i livet att jag återgår till att jobba på ett kontor eller fabrik igen !

Den här våren är extra hektisk. Kring månadsskiftet april- maj slår vi upp portarna till vår affär som kommer ligga i Kvantumhuset i Skövde.
Min fru kommer sköta försäljningen, jag kommer agera mer i kulisserna.

Om affären går bra och genererar vinst har jag planer på att framöver införskaffa en bättre begagnad turistbuss och köra lite beställningstrafik och lägga egna resor.
Att kombinera mitt intresse med att köra och uppleva nya miljöer känns vettigt.

Fast det fodras en seriös affärsplan innan jag sjösätter detta. Bussbranschen är en lågmarginalbransch och konkurrensen är hård.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Det gör ont när knoppar brister....

2008-04-21 @ 08:45:06
URL: http://hygienkonsult.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0