Aprilskämt

Det är nu några dagar sedan första april, dags att summera.

Mig veterligt blev jag inte lurad, fast godtrogen som man är kan man ännu ovetandes blivit lurad.

Några skämt är roliga, andra inte. Försäkringskassans personal uppskattade inte skämtet att de skulle drogtestas. Förutom aspekter om integritetskränkning finns det absolut inget roligt i detta.

Ett roligt skämt som jag halv gick på stod att finna i GP, där det förkunnades att Skatteverket vill stimulera cykling och erbjöd gratis cykeldatorer kalibrerade av skatteverket för att undvika fusk.
Den som cyklade till jobbet kunde samla poäng som sedan kunde ge gratis bilparkering. Vid ett visst antal poäng gick det även att erhålla en viss mängd gratis bensin. Då förstod jag......

Sedan fanns det nyheter som var misstänkt lika ett aprilskämt, men som visade sig stämma.

Som den att Mc Donalds vill förbjuda ett konkurrerande bolag att ha öppet på ett idrottsevenemang eftersom de är sponsorer.
Max hamburgare fick en massa gratisreklam och tackar och bugar.

Ett annat stod att läsa i en biltidning om ett nytt, revolutionerande adaptivt dubbdäck, som fäller ut dubbarna vid behov.
Tydligen ska detta däck lanseras om något år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0