Besiktningsdags

Igår var jag hos tandhygienisten och skrapade bort den sedvanliga tandstenen. Som vanligt inga hål, de enda hål jag haft var när jag var i 13-15 årsåldern och som är lagade med gammalt hederligt amalgam.
Jag är imponerad över amalgamets kvalitet, vid nyss fyllda 47 håller fyllningarna än.
Jag tvivlar starkt på att dagens fyllningar håller lika bra och kommer absolut inte ersätta amalgamet förräns den dag jag måste.

Miatan håller också sedvanligt hög kvalitet. 16 år gammal, inga anmärkningar på dagens besiktning. Jag har inte ens bytt en glödlampa under de sju åren i min ägo.
Däremot däck, speciellt bak, vilket naturligtvis beror på inspirerad körning som möjligen kan skyllas på bilens inneboende körglädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0