Status

Man kan ha status på många sätt. Hög utbildning, prestigefyllt jobb, vacker och framgångsrik äkta hälft, är parametrar som gäller. Man ska förstås exponera sin status med ett exklusivt statusfyllt hem, "rätt" prylar, spännande och dyra resor och hobbies.

Inget av det där stämmer dessvärre in speciellt bra på mig, förutom att min fru är vacker.

En parameter som i dagens massmediala samhälle mer tillkommit är hur känd man är.

Jag tror inte jag är ensam om att googla sig själv, även om det är på gränsen till töntigt. Men det är roligt att se alla debattinlägg på bloggar och insändarsidor man deltagit i.

Glädjande nog kom denna blogg upp ganska tidigt när jag sökte på "miata".

Jag kollade även på personer jag känner. Några hamnade på noll träffar, en framgångsrik person jag känner hamnade på hela 3.850!

Nog om detta, imorgon ska jag hämta min nya cykel och känna frihetens vindar och klämma ett par mil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0