Specialized Sirrus

Min nya cykel har nu rullat snart 10 mil. Den är underbart lättrampad och snabb, och jag uppskattar verkligen skillnaden mot min brukscrescent.

Det är en viss känsla att köpa fabriksnytt, vare sig det handlar om bilar, cyklar eller något annat.
Rent, nydoftande, inga skavanker orsakade av någon annan.

Jag vet hur det är, i början kommer jag inte utsätta min Sirrus för regn eller smutsiga vägbanor, om något år kommer jag ha en betydligt mer osentimental inställning.

Jag har redan fått första skavanken i form av avskavd lack på ramen när cykeln stod parkerad mot ett cykelställ.
Först blev jag djupt störd, nu har jag accepterat faktum, använder man en pryl blir det skavanker.

När det gäller min Crescent känner jag en viss stolthet över att den ser sliten och patinerad ut, och berättar mer än gärna att den snart rullat över 1.200 mil och ojar mig vällustigt över att jag fått byta drev och kedja, plus en del annat.

Väl använda prylar kan också representera en sorts status, som volvoägaren som skryter om att hans 940 rullat över 50.000 mil och fortfarande är still going strong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0