Nytt allianssjälvmål

Alliansens skatteutskott vill höja spritskatten för att ge tullen större befogenheter att komma åt spritsmugglingen.
Man tar sig för pannan inför denna idioti!

För det första har alliansen redan sparat in på tullen. Vill man nu åter ge tullen mer resurser, kan man ta av Systembolagets miljarvinster, det blir gott om pengar över ändå.

Sverige har världens högsta alkoholskatter. Kent Härstedt har fattat galoppen, problemet är all sprit som lagligt förs in, men som sedan olagligt säljs till ungdomar, där borde polisiära resurser sättas in.

Att en moderat står bakom denna idioti förvånar, är detta "de nya moderaterna"?, att en centerpartist och en kristdemokrat  står bakom förvånar däremot inte...

Mitt stalltips är att kristdemokraterna med den religiösa extremisten Sacrédeus ( betyder helig gud på franska!) åker ur riksdagen efter nästa val, även centern ligger pyrt till.
Dessa partier kommer sörjas av få.

Folkpartiet kommer öka, med den vettige Björklund och Cecilia Malmström.

Dock kommer alliansen som helhet förlora makten.

Hur kommer de "nya moderaterna" hantera detta? Moderaterna har ett stort ansvar som borgerlighetens största parti, där drygt en fjärdedel röstade på Reinfeldt, inklusive mig själv.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hej!

Centern har sedan valet enligt en opinionsundersökning som publicerades i förra veckan gått kraftigt uppåt. Om jag inte missminner mig va det den end s tatistiskt säkra förändringen (förutom sossarnas uppgång).

2007-10-23 @ 17:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0