Knark

Jag tillhör de lyckligt lottade som aldrig hamnat i knarkträsket. Sanningen att säga, jag har inte ens provat. Sedan ett antal år tillbaka är jag medelålders, och det räcker med att jag har en faiblesse för goda holländska cigariller och skottsk maltwhisky. Summan av lasterna är inte konstant, och dessa njutningsfyllda olater räcker för mig.

Jag lyssnar mycket på P1, och idag blev jag rejält upprörd. Det handlade om fria sprutor för narkomaner i Stockholm för att förhindra gulsot och HIV.
En Fp dam, högt uppsatt politiker och en fd narkoman från någon förening som polisanmält sig själv för att de delat ut gratis sprutor till knarkare för att förhindra spridning av dessa fruktansvärda sjukdomar.

Killen från föreningen hade alla fakta som stöd för sitt resonemang, från forskare av alla sorter. Polikern representerade ett fanatiskt principrytteri, utan verklighetsförankring.

Visst ska samhället verka för drogfrihet, men varför inte vara realpolitisk och inse att de som ägnar sig åt denna destruktiva syssla åtminstone bör få ha rena sprutor?

All statistik och fakta talar för att fria sprutor minskar spridningen av HIV och gulsot. FN kan bekräfta detta. Hur i helvete kan man motsätta sig detta?

Kommentarer
Postat av: Vän

Hej!
Det är vännen din från Götet. Brukar titta in till din blogg och blir alltid lika glad när du har publicerat något nytt. Alltid välformulerat ibland med en knorr och ofta tänkvärt. Tror jag har en förklaring på din fråga. Ja hon är ju Folkpartist så vem kan vara förvånad ;)
Eftersom jag själv tycker om att läsa det du skriver skulle nog många andra tycka detsamma därför gäller det att synas. Detta görs enklast genom att du anmäler din blogg till dessa två portaler:
http://www.bloggtoppen.se/
http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/Register
Sedan ska man tydligen "Pinga" när man skrivit något nytt (för att få många besökare) men det vet jag inte riktigt hur det går till.
Ha de gott J från Götet

2007-05-14 @ 20:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0